[2-2] Sage (Sabio) [3-2] Sorcerer

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[2-2] Sage (Sabio) [3-2] Sorcerer

Mensaje por *Ama el Jue Feb 11, 2010 2:28 pm

Sage~



Descripcion
Los Sabios son una clase orientada al PvP con el papel de caster/anti- Mago. Ellos no tienen la capacidad ofensiva de un mage, pero son una version un poco mas poderosa de Mago con su Casting gratuito. Sabios brillan en su capacidad defensiva, con muchas builds centradas alrededor de la Tierra magnética. Dispell también es una popular y buscada habilida después de precisar que es útil para la eliminación de los buffs del enemigo. Muchas de sus capacidades sólo pueden ser utilizadas realisticamente en PvP, por lo que hace PVM bastante difícil, especialmente para builds VIT / DEX que tienen dificultad se en entrenar solo. Los Sabios de Batalla son "por diversión" que puede convertirse en un poderoso build de entrenamiento si se pareja con un Soul Linker (véase Espíritu de Sage para más información).


Data de Skills (habilidades)
Skills
Cast Cancel
Deluge (Diluvio)
Dispell
Dragonology (Dragonologia)
Earth Spike
Endow Blaze (Dotar de Fuego)
Endow Quake (Dotar Terremoto)
Endow Tornado (Dotar Tornado)
Endow Tsunami (Dotar a los tsunamis)
Free Cast
Heaven's Drive
Hindsight (Retrospectiva)
Hocus-pocus (Abracadabra)
Magic Rod (Barra Magica)
Magnetic Earth (Tierra Magnética)
Sense (Sentido)
Spell Breaker (Romper hechizo)
Study (Estudio)
Volcano (Volcán)
Whirlwind (Torbellino)

Skills por 'Quests'
Create Elemental Converter (Crear convertidor Elemental)
Elemental Change (Cambio elemental)

Para informacion detallada de las habilidades de Sage dirigirse al siguiente link:
http://lolaart.free.fr/roj/database/jobs/sage.htm

Para ver el árbol habilidades de Sage dirigirse al siguiente link:
http://iro.ragnarokonline.com/game/jobsagskilltree.asp

Para ver la pagina original dirigirse al siguiente link:
http://irowiki.org/wiki/Sage
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Re: [2-2] Sage (Sabio) [3-2] Sorcerer

Mensaje por *Ama el Dom Oct 17, 2010 2:24 pm

Sorcerer~



Descripcion
Sorcerer, el tercer job de scholar, una clase mucho mas poderosa que las anteriores.

Data de skills (habilidades)
Skills

Fire Walk

* Max LV: 5
* Requisitos: Volcano LV 1
* Tipo: Active / Special / Damage
* Descripcion: Genera fuego bajo los pies del caster, dejando un camino de zonas dañantes de fuego cuando camina.

Electric Walk

* Max LV: 5
* Requisitos: Whirlwind LV 1
* Tipo: Active / Special / Damage
* Descripcion: Genera un trueno bajo los pies del caster, dejando un camino de zona de daño con wind al caminar.

Spell Fist

* Max LV: 5
* Requisitos: Auto Spell LV 4
* Tipo: Active / Special / Damage
* Descripcion: Usable mientras casteando fire/cold/lighting bolt, El casteo de bolt skill es interrumpida y el poder de la magia converge en las manos del usuario. Mientras esta en este estado, los ataques fisicos daran daño magico del bolt. El nivel de la skill varia el daño. La skill se cancelara despues de un tiempo de duracion o un numero de golpes que halla provocado.

Vacuum Extreme

* Max LV: 5
* Requisitos: Land Protector LV 2
* Tipo: Active / Special
* Descripcion: Crea un vacio en la celda del objetivo que suspende a todos los objetivos en el area. Los obejtivos afectados no se podran mover hasta que la skill halla finalizado.

Psychic Wave

* Max LV: 5
* Requisitos: Dispell LV 2
* Tipo: Active / Damage
* Descripcion: Dispara una onda de energia psiquica a los objetivos en rando para dañar con multiples golpes de neutral elemen con ataques magicos. Todos los objetivos que reciben daño tienen chance de quedar stuneados. El daño es influenciado por el Base lvl, skill lvl e INT del usuario.

Cloud Kill
Icono de Status:

* Max LV: 5
* Requisitos: Heaven's Drive LV 5
* Tipo: Active / Damage
* Descripcion: Invoca una nube de veneno de 7x7 celdas en la locacion del objetivo, que dañara con veneno continuamente y causara el status Poison. En adicion, aquellos que reciben daño tendran chance de cambiar su elemento a la propiedad poison.

Poison Buster

* Max LV: 5
* Requisitos: Cloud Kill LV 2
* Tipo: Active / Damage
* Descripcion: Activa veneno en un objetivo causando un largo daño. Cuando esta skill se usa, se cancela el status Poison en el objetivo, no tiene efecto algun en monstruos con atributo poison.

Striking
Icono de Status:

* Max LV: 5
* Requisitos: Flame Launcher LV 1, Frost Weapon LV 1, Lightning Loader LV 1, Seismic Weapon LV 1
* Tipo: Active / Buff
* Descripcion: Incrementa el atake con armas y el critical rate en el objetivo.

Earth Grave

* Max LV: 5
* Requisitos: Earth Spike LV 5
* Tipo: Active / Damage
* Descricion: Dispara lanzas de tierra solida desde abajo del suelo, causando daño magico continuamente, puede causar status Bleeding, y dañar a los objetivos en hiding y cloacking.

Diamond Dust
Icono del Status:

* Max LV: 5
* Requisitos: Deluge LV 3
* Tipo: Active / Damage
* Descripcion: Blasts an area with freezing winds that cause Water element magic damage and cause a new status effect, which stops the target from moving, attacking, using skills and using items. It also drains 2% HP and 1% SP per second and the duration can be reduced by the target VIT.

Warmer
Icono del Status:

* Max LV: 5
* Prerequisites: Volcano LV 1, Whirlwind LV 1
* Type: Active / Damage
* Description: Creates a 7x7 warming area where all in the area loses their Freezing/Frozen status, and will be immune to those status for a duration of time. Additionally, every 3 seconds, all in the area will recover a fixed amount of HP.

Varetyr Spear

* Max LV: 5
* Prerequisites: Whirlwind LV 4, Seismic Weapon LV 1
* Type: Active / Damage
* Description: Summons a gigantic spear of thunder from the sky, striking a target and all nearby targets with physical and magical Wind element damage at the same time. Those that are struck will have a chance to be stunned. Damage is influenced by base level. Damage in the table is for level 150.

Arrullo

* Max LV: 5
* Prerequisites: Warmer LV 2
* Type: Active / Special
* Description: Causes Deep Sleep status on a single target and all those around the target. While in this status, it will disable you to chat. The target base level and INT decrease the duration of deep sleep. Cannot be cast on friendly targets.

Four Elemental Analysis

* Max LV: 2
* Prerequisites: Flame Launcher LV 1, Frost Weapon LV 1, Lightning Loader LV 1, Seismic Weapon LV 1
* Type: Active
* Description: Allows you to synthesize elemental stones into kinds needed for summoning elemental spirits.

Spirit Control

* Max LV: 3
* Prerequisites: Four Elemental Analysis LV 1
* Type: Active
* Description: Switches your summoned spirit from Standby Mode to passive (buff) mode, defensive mode, and offensive mode. Using the skill again returns the spirit to standby mode. While in standby, the spirit will recover HP and SP faster.

Spirit Sympathy

* Max LV: 5
* Prerequisites: Elemental Control LV 3
* Type: Passive
* Description: Increases the HP, SP, and attack power of elemental spirits you summon, as well as decrease the SP cost of summoning those spirits.

Spirit Recovery

* Max LV: 1
* Prerequisites: Spirit Sympathy LV 1
* Type: Active / Recovery
* Description: Consumes your own HP and SP and uses it to recover the HP and SP of a spirit.

Elemental Action

* Max LV : 1
* Prerequisites: Spirit Control LV 3
* Type: Active
* Description: Instantly switches your spirit to offensive mode.

Summon Fire Spirit Agni

* Max LV: 3
* Prerequisites: Spirit Control LV 1, Warmer LV 3
* Type: Active / Summon
* Description: Summons a spirit of Fire, Agni. Summoning costs depending on skill level.

Fire Insignia

* Max LV: 3
* Prerequisites: Summon Fire Spirit Agni LV 3
* Type: Active / Ground Magic
* Description: Creates a 3x3 fire crest on the ground, which recovers 1% HP every 5 seconds for fire monsters and players with fire attribute armor. Targets of the opposite element Earth will lose 1% HP every 5 seconds. When in range water element attacks deal 1.5 times damage. The skill consumes Scarlet Point depending on the skill level.

Summon Water Spirit Aqua

* Max LV: 3
* Prerequisites: Spirit Control LV 1, Diamond Dust LV 3
* Type: Active / Summon
* Description: Summons a spirit of Water, Aqua. Summoning costs depending on skill level.

Water Insignia

* Max LV: 3
* Prerequisites: Summon Water Spirit Aqua LV 3
* Type: Active / Ground Magic
* Description: Creates a 3x3 water crest on the ground, which recovers 1% HP every 5 seconds for water monsters and players with water attribute armor. Targets of the opposite element fire will lose 1% HP every 5 seconds. When in range wind element attacks deal 1.5 times damage. The skill consumes Indigo Point depending on the skill level.

Summon Wind Spirit Ventus

* Max LV: 3
* Prerequisites: Spirit Control LV 1, Vartyr Spear LV 3
* Type: Active / Summon
* Description: Summons a spirit of Wind, Ventus. Summoning costs depending on skill level.

Wind Insignia

* Max LV: 3
* Prerequisites: Summon Wind Spirit Ventus LV 3
* Type: Active / Ground Magic
* Description: Creates a 3x3 wind crest on the ground, which recovers 1% HP every 5 seconds for wind monsters and players with wind attribute armor. Targets of the opposite element water will lose 1% HP every 5 seconds. When in range earth element attacks deal 1.5 times damage. The skill consumes Yellow Wish Point depending on the skill level.

Summon Earth Spirit Tera

* Max LV: 3
* Prerequisites: Spirit Control LV 1, Vartyr Spear LV 3
* Type: Active / Summon
* Description: Summons a spirit of Earth, Tera. Summoning cost depending on skill level.

Earth Insignia

* Max LV: 3
* Prerequisites: Summon Earth Spirit Tera LV 3
* Type: Active / Ground Magic
* Description: Creates a 3x3 earth crest on the ground, which recovers 1% HP every 5 seconds for earth monsters and players with earth attribute armor. Targets of the opposite element wind will lose 1% HP every 5 seconds. When in range fire element attacks deal 1.5 times damage. The skill consumes Lime Green Point depending on the skill level.

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